Găseşte-ne în Google+

marți, 11 decembrie 2012

Palatul Brukenthal din Avrig (Sibiu)

Locația: Strada Gheorghe Lazăr, Avrig, România
Palatul Brukenthal din Avrig (Sibiu)- obiectiv de vizitat in Sibiu; galerie foto
Cum se ajunge: Sibiu - DN1 (E68/E60)- Avrig DJ105G- 26 Km
                            Brasov- DN1 (E68/E60)-  Fagaras- Avrig DJ107F- 116Km
    Amplasat la poalele muntilor Fagaras, Palatul Brukenthal din Avrig  se intinde pe o suprafata de 16ha. Contructia Palatului a fost inceputa in 1762 de Adolf Nicolaus von Bucow(1712-1764), general si guvernator al Transilvaniei, si continuata dupa 1764 de baronului Samuel von Brukenthal (1721-1803). 

        Palatul Brukenthal - fotografiat de la strada 
      Construit dupa modelul Palatul Luxembourg Paris si a Palatului Schoenbrunn din Viena, domeniul Brukenthal de la Avrig este compus din Palatul Brukenthal, Orangeria si o gradina de vara.
     Cladirea principala si cele 2 corpuri laterale ale palatului sunt astazi nefolosite. De la sosea se poate observa ca doar fatada partii centrale a palatului a fost recent renovata. 



  Palatul Brukenthal - fotografie din curtea interioara
      In perioada celui de-al doilea razboi mondial  cladirea a functionat ca spital militar de campanie iar dupa terminarea razboiului a palatul este transformat in spital pentru tratarea bolilor pulmonare. In 2005  este retocedat Fundatiei Samuel von Brukenthal.


  Palatul Brukenthal - Gradina de vara
     Fantana arteziana este construita după planurile arhitectului Johann Blaumann in 1774.
 Palatul Brukenthal, Avrig- Fantana arteziana 
Palatul Brukenthal - Fantana arteziana



  Palatul Brukenthal - vazut din gradina orangeriei

  Palatul Brukenthal - Orangeria

 Palatul Brukenthal - Orangeria
 Orangeria a fost transformata intr-un mic hotel cu 10 camere (cazarea incepe de la 78lei/noapte in camera single) si cu 2 sali de festivitati (180locuri).

 Biserica Evanghelica Fortificata (secolul al 13-lea)


7 comentarii:

Floarea bunica spunea...

Am vizitat si eu acum doua luni palatul.Aici totul mi se pare mai frumos ca-n ralitate.E un mare merit sa vi cu imagini si documentare serioasa si aduci atata frumusete locului respectiv.

Ion spunea...

Multumesc. Mi-am propus sa ajung iar in Avrig la inceputul lunii Iunie. Gradina de vara gazduieste 5 copaci lalea (tulipanul)care infloresc in acea perioada. Arborii au fost adusi de baronul Brukenthal acum 240ani (nu i-am prins in poze, nu mi-am facut temele cand am plecat la drum).

raul rual spunea...

frumos. interesant. constructiv.
felicitari, spor la treaba.

Anonim spunea...

Un loc din Romania care trebuie vazut. Pacat ca nu e valorificat la adevaratul potential! Cu alte cuvinte, mai e mult pana... departe! Dar suntem pe drumul cel bun.

Ion spunea...

Spre deosebire de Castelul Brukenthal de la Sambata de Jos acesta atata foarte bine. Sa speram ca se transforma si acesta in muzeu

Anonim spunea...

poate banii produsi din micutul hotel vor ajuta la renovarea Palatului
Bani exista macar atat cat sa renoveze partial, intotdeauna exista grosul de bani pt. orice proiect in Romania dar autoritatile nu vor sa aloce, de unde ar mai fura ei atunci. Am lucrat in administratie si am vazut ca se fura ca-n codru, am ramas cu o scarba fara margini

Ion spunea...

Este un vis frumos. Sunt sigur ca venutirile obtinute de la oranjerie vor intra in alte buzunare (scuzati, proiecte)