Găseşte-ne în Google+

vineri, 23 decembrie 2011

Manastirea Bujoreni (Vaslui)

Locația: Vaslui, România
Manastirea Bujoreni (Vaslui)
               Localizare: in judetul Vaslui,la 25 km de Barlad.
                       Orasul Barlad -DN24 (E581) -Simila- DN24A-Zorleni- Popeni. La iesirea din Popeni, dupa 4km intalniti un indicator la stanga (in padure) spre Manartirea Bujoreni (inca 4km drum forestier).
       Manastirea Bujoreni cu hramul Izvorul Tamaduirii, Adormirea Maicii Domnului a fost atestata documentar in 1602. In anul 1840 in locul vechii biserici din lemn este zidita o biserica noua din caramida, pe fundatie din piatra.
       In urma decretului 410/1959 manastirea se desfiinteaza. Este reinfiintata in 1993 de monahi veniti de la Manastirea Petru Voda.


      Drumul forestier prin padure spre Manastirea Bujoreni (Vaslui)

     
      Manastirea Magarului-  Poiana din fata manastirei

    Intrarea in manastirea Bujoreni

     Legenda spune ca un magar s-a oprit in padure in fata unui stejar, in care era ascunsa o icoana a Maicii Domnului. Minunea facuta de Maica Domnului i-a hotarat pe ciobani sa zideasca in acel loc o biserica si un schit. Se spune ca prima biserica a fost facuta din stejarul cu icoana, din lemnul lui fiind pana azi Sfanta Masa. Initial aceasta s-a numit Schitul Magarului.
     Manastirea Bujoreni- Poarta de intrare
     Manastirea Bujoreni- curtea interioara, statuia lui Stefan cel Mare, Stejaul cu icona

     Manastirea Bujoreni - curtea interioara cu vedere spre chiliile calugarilor si noua biserica

   Biserica -compartimentata in altar, naos, pronaos si pridvor inchis.
      Manastirea Bujoreni - Biserica cu hramul Adormirea Maicii Domnului 

     Biserica Manastirii Bujoreni - vedere Est

  Biserica Manastirii Bujoreni - detaliu

    Naosul, cu absidele largi si putin adanci, este luminat de cate o fereastra la sud si nord. Pronaosul, avand forma dreptunghiulara, este luminat de cate o fereastra la nord si sud.

      Biserica Manastirii Bujoreni -  Catapeteasma


      Pridvorul are zidurile dublate in interior si intre ele, de o parte si de alta, este o scara care urca la turnul clopotnita si o camera-magazie.

     Noua biserica -aflata in constructie de dimensiuni mai mari situata pe un platou superioar.


Vizitati si siteul oficial al manastirii: ManastireaBujoreni.ro (gasiti mai multe informatii despre istoria manastirii).


7 comentarii:

Anonim spunea...

Pot sa spun ca e un mic colt de rai?!

Anonim spunea...

poti spune :) e minunat

Anonim spunea...

acolo mi-am gasit intradevar linistea de cate ori vin in tara acolo este locul unde ma duc prima data este intradevar un colt de rai si sa-l citez pe parintele ISAC este gradina MAICII DOMNULUI care ne ocroteste si ne asculta toate rugile.vizitati aceasta manastire ca nu o sa va para rau.DOAMNE AJUTA

Anonim spunea...

Am aflat acum doua seri despre aceasta manastire. Am cautat-o pe YOUTUBE si am ramas fascinat.Am vazut si umn filmulet in 4 episoade despre viata minahala de la Bujoreni.Este cu adevarat impresionant,Sper sa ajung si eu in vara asta.Maine vreau sa merg la manastirea Cocos la slujba de Rusalii.Am auzit ca este foarte frumos.

Anonim spunea...

FOARTE FRUMOS! MERITA VAZUT.

Anonim spunea...

Am auzit si eu acuma cateva sapt de manastire si de la nasi mei de cununie care vor fii si ei au decis sa facem cununia la aceasta manastire ca este superba si imi doresc f mult sa o fac la o asa manastire

Ion spunea...

Locatia este Minunata. Cred ca si cununia voastra va fi la superlativ. Astept impresiile.
Casa de piatra.